Jak poradziliśmy sobie z kryzysem w kilka dni?

Przejęcie systemu e-commerce

W czerwcu tego roku duża firma z branży e-commerce przechodziła dynamiczną zmianę w dziale odpowiedzialnym za utrzymanie i rozwój kluczowego oprogramowania. Było to dużym wyzwaniem w utrzymaniu ciągłości biznesu, który działa nieustannie przez cały rok.

Nasz zespół, w ciągu kilku dni przejął utrzymanie i rozwój funkcjonującego produkcyjnie systemu, który zapewnia kompleksową obsługę zamówienia w sklepie internetowym (tj. zarządzanie kontem klienta, złożenie zamówienia, obsługa płatności, komunikacja mailową z klientem, zlecenie zamówienia do systemu produkcyjnego). Znajomość użytych technologii w zbudowanej wcześniej aplikacji była ogromnym atutem naszego zespołu, co pozwoliło na sprawne i odpowiedzialne przejęcie systemu przez programistów.

Wyzwaniem związanym z utrzymaniem i zapewnieniem możliwości rozwoju działalności przedsiębiorstwa było przejęcie, utrzymanie w ruchu i rozwój aplikacji e-commerce działającej produkcyjnie na dużą skalę
(po utracie kontaktu z dotychczasowym dostawcą).

Proces budowy aplikacji realizowany był w oparciu o Jenkins, obecnie czołowe open source’owe środowisko CI/CD. Aplikacja została zbudowana w technologii micro-serwisów w języku Java, z czego każdy z serwisów jest budowany i uruchamiany jako oddzielny obraz docker.

Aplikacja, wdrożona na chmurze Amazon Web Services, wykorzystuje jej natywne mechanizmy m. in. kolejki AWS oraz usługę pamięci masowej S3. Na środowisko testowe aplikacja jest wdrażana automatycznie a na środowisko produkcyjne – na zlecenie administratora.

Użyte technologie i narzędzia pozwoliły na zapewnienie ciągłości operacyjnego działania systemu, który jest używany przez klienta.

Ostatecznie udało się zachować ciągłość działalności biznesu klienta dzięki naszemu zespołowi. Zadowolenie klienta jest najlepszym świadectwem naszego sukcesu a nasza współpraca wciąż trwa.

Udostępnij ten artykuł:

Podobne artykuły