Środowisko pracy zdalnej

Gwałtowny rozwój pandemii zmusił większość firm i instytucji do uruchomienia pracy zdalnej. Spowodowało to konieczność przeniesienia aktywności swoich pracowników poza infrastrukturę zapewnianą w biurach i urzędach. W wielu z nich systemy i zasoby informacyjne kluczowe dla zapewnienia ciągłości działania, są jednocześnie nieprzystosowane do pracy spoza biura. Zastąpienie ich systemami dostępnymi w chmurze często nie jest możliwe z powodu kosztów, czasu lub obowiązujących przepisów.
Istnieją takie technologie, które umożliwiają zapewnienie zdalnego dostępu do takich systemów. Oferujemy wybranie i wdrożenie tych najbardziej dopasowanej do potrzeb Twojej firmy lub instytucji. Praca zdalna to nie tylko łącza i technologia. Zachowanie efektywności wymaga zmian sposobu współpracy, codziennych praktyk i rytuałów.

Sytuacja w której naprawdę nic nie da się zrobić bez poniesienia znacznych nakładów finansowych i czasowych zdarza się niezwykle rzadko. Wszystko wskazuje na to, że COVID-19 zostanie z nami na długo. Ograniczając liczbę pracowników w biurze lub urzędzie sprawia, że istotnie ograniczasz skalę swojej działalności. Z kolei jeżeli nie ograniczyłeś obecności pracowników w biurze – narażasz ich, ich rodziny i nie przyczyniasz się do opanowania epidemii.

W takiej sytuacji oferujemy:

  • szybki audyt techniczny, organizacyjny, prawny;
  • pomoc w doborze rozwiązania technicznego;
  • pomoc w dokonaniu zmian organizacyjnych;
  • opracowanie/aktualizacja polityk bezpieczeństwa;
  • sprzedaż lub wynajem niezbędnego sprzętu i oprogramowania;
  • wdrożenie rozwiązania technicznego;
  • wdrożenie zmian organizacyjnych;
  • szkolenie dla Twoich służb technicznych i/lub opieka nad rozwiązaniem.

Gratulujemy zdolności do szybkiej adaptacji. W tej sytuacji warto rozważyć scenariusz, że „tymczasowość” może potrwać dłużej niż nam się wydaje. Zawsze warto się upewnić, że rozwiązanie zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Dobra wiadomość jest taka, że masz więcej czasu na wdrożenie docelowych rozwiązań – jeśli są konieczne.

W takiej sytuacji oferujemy:

  • audyt techniczny i bezpieczeństwa;
  • pomoc w tuningu lub doborze rozwiązania technicznego na dłużej – w tym migracja do chmury;
  • aktualizacja i pomoc we wdrożeniu zmian polityk bezpieczeństwa;
  • pomoc we wdrożenie trwałych zmian organizacyjnych;
  • szkolenie dla Twoich służb technicznych i/lub opieka nad rozwiązaniem.

Konkurencja może Ci pozazdrościć. Prawdopodobnie w warstwie technicznej nie pomożemy, bo nie potrzebujesz naszej pomocy.

Teraz warto zrobić przegląd pod kątem poprawy bezpieczeństwa, efektywnej komunikacji i pracy grupowej. Chętnie pomożemy między innymi w odpowiedziach na pytania: 

  • dlaczego potrzebujemy SSO, które rozwiązanie i jak je wdrożyć?
  • Czy nasze zespoły mają właściwe narzędzia, żeby ze sobą współdziałać pracując zdalnie?
  • Czy organizacja naszej pracy i system zarządzania są rzeczywiście dostosowane do pracy zdalnej?
 
Czytaj więcej: oferta na zarządzanie zdalną pracą zespołów usługowych.

Kontakt w sprawie oferty: bartosz.piasecki@ptag.pl